Aktualności

Przeczytaj w Business & Prestige co motywuje pracowników do działania

Wydaje się, że w czasach ogromnej potrzeby samorozwoju, dostępu do wielu praktyk czy szkoleń z tego zakresu, zaczynamy lepiej rozumieć siebie, a co się z tym wiąże lub przynajmniej powinno – lepiej rozumiemy też innych. Czy na pewno? Potrzeba wzajemnego rozumienia jest ważna nie tylko w życiu codziennym, ale również (a może przede wszystkim) w biznesie, a zwłaszcza w zarządzaniu zespołem. Wiedza na temat osób, z którymi pracujemy pozwala skuteczniej i mądrzej je motywować. Niby oczywiste, a jednak nie do końca. Niestety wciąż zbyt mało uważnie przyglądamy się sobie i innym. Dlatego w strukturach firm – zarówno na niższych, jak i wyższych szczeblach – wciąż pokutuje odwieczna oraz szkolna metoda nagrody i kary. Menedżerom zespołu wydaje się, że w głównej mierze to sukces jest najważniejszy i tyle wystarczy, aby stymulować pracowników do pójścia na przód. Można nawet odnieść wrażenie, że z automatu traktują oni sukces jako motywację samą w sobie. Pytanie tylko, czy dla wszystkich sukces oznacza zawsze to samo? Nawet jeśli cele są wspólne, jak rozwój firmy czy zespołu. Cały artykuł możesz przeczytać w wersji online TUTAJ lub jako pdf TUTAJ.

SPODOBAŁ CI SIĘ
TEN TEKST?
podziel się